Teknik Olarak Sağlam(ing) - Ağır Sikletleri Dengelemek
Süspansiyon ve ağırlık dağılımının simülasyonu
Bir yıldan fazla bir süredir, programcılarımız ve test uzmanlarımız, oyunlarımıza daha ilginç kargo ve treyler kombinasyonları getirmek ve en çok istenen özelliklerden biri için uygun desteği eklemek amacıyla büyük miktarda zaman ve çaba harcıyorlar: çiftler, ağır kargo, gelişmiş ve çok eklemli treylerler.
Özellikle bu özelliğin neden bu kadar zor ve zahmetli olması gerektiğini merak edebilirsiniz. Ne de olsa, 18 Wheels of Steel serisi oyunlardaki önceki sim'lerimizden birinde makul bir şekilde çalışan yol trenlerimiz vardı. Ancak fizik simülasyonumuzun aslına uygunluğu ve beraberindeki karmaşıklık, o zamandan beri büyük bir mertebe kadar arttı. Her şeyin dengede ve senkronize olduğundan emin olmak da daha karmaşık hale geliyor. Birçok tekerleğin yola değdiği treylerin verimli fiziği zor bir görev olduğunu kanıtlıyor; Özellikle kargo ağırlık dağılımı ve beraberindeki süspansiyon yükleri ile çok fazla yineleme yapmak zorunda kaldık.
Bir treyler, kullanım ömrü boyunca, ideal olarak mümkün olduğunca az bakımla çalışırken binlerce ve binlerce ton kargo taşıyacaktır. Zorlu taleplere dayanmak ve yükü varış noktasına güvenli bir şekilde teslim etmek için yükün ağırlığını gözlemlemek çok önemlidir. Bir römorku aşırı yüklerseniz veya ağırlığı doğru dengelemezseniz, römorka, süspansiyonuna veya tekerleklerine zarar verebilir, yola zarar verebilir ve en önemlisi kullanımı güvensiz hale getirir. Daha fazla ve daha ağır yüklerin taşınması için hiç durmayan taleple birlikte, taşımacılık endüstrisi, çoğu durumda traktör ve yarı römorka daha fazla uzunluk ve aks eklemeye odaklanan teknik ve yasal sınırlamaların üstesinden gelmek için yeni çözümler benimsemiştir.
Bu sadece aks sayısıyla ilgili değil, aynı zamanda nerede oldukları ve bir bütün olarak treylerin yük altındayken nasıl davrandığı ile ilgilidir. Kuzey Amerika ve Avrupa arasında önemli farklılıklar var.
Avrupa'da yasama organı, kamyon ve treyler kombinasyonunun toplam uzunluğunu sınırlamak ve toplam ağırlığın, hiçbir tekerleğin yol yüzeyine çok fazla baskı yapmayacağı şekilde dağıtılmasını sağlamaktır. Sonuç olarak, bu, traktörün arkasına akslar eklemenin yanı sıra bunları nispeten sınırlı uzunluktaki römorkun altına cömertçe eklemeye yol açmıştır. Mühendisler, daha fazla tekerleği yan yana koymanın lastik sürtünmesi ile ilgili sorunlara neden olduğunu fark ettiklerinde (yüksek yanal sürtünme nedeniyle, konuyla ilgili bir makale burada, bölüm 2.1.3), tekerleklerin dönüşü takip etmesini ve hatta yönlendirilebilir olmasını sağlayan yaratıcı bir çözüm benimsendi.
Öte yandan, ABD'de düzenleme toplam kamyon uzunluğu konusunda biraz daha esnektir. Her bir aks için ağırlıkla ilgili hala katı kısıtlamalar var, ancak aynı zamanda ağırlığın kısa bir uzunlukta yoğunlaşmamasını sağlayan ve akslar arasındaki mesafeleri artırmaya çalışan mevzuat da var. Mühendisler, sırayla, ağırlığı Federal Köprü Formülü'ne (kaynak) uyacak şekilde yaymak için römorkları daha uzun yaptılar. Lastik aşınmasını azaltmak ve makul bir şekilde dönüş yapmayı mümkün kılmak için, birden fazla pivot noktasına sahip römorklar benimsendi.
Avrupa'da yasama organı, kamyon ve treyler kombinasyonunun toplam uzunluğunu sınırlamak ve toplam ağırlığın, hiçbir tekerleğin yol yüzeyine çok fazla baskı yapmayacağı şekilde dağıtılmasını sağlamaktır. Sonuç olarak, bu, traktörün arkasına akslar eklemenin yanı sıra bunları nispeten sınırlı uzunluktaki römorkun altına cömertçe eklemeye yol açmıştır. Mühendisler, daha fazla tekerleği yan yana koymanın lastik sürtünmesi ile ilgili sorunlara neden olduğunu fark ettiklerinde (yüksek yanal sürtünme nedeniyle, konuyla ilgili bir makale burada, bölüm 2.1.3), tekerleklerin dönüşü takip etmesini ve hatta yönlendirilebilir olmasını sağlayan yaratıcı bir çözüm benimsendi.
Öte yandan, ABD'de düzenleme toplam kamyon uzunluğu konusunda biraz daha esnektir. Her bir aks için ağırlıkla ilgili hala katı kısıtlamalar var, ancak aynı zamanda ağırlığın kısa bir uzunlukta yoğunlaşmamasını sağlayan ve akslar arasındaki mesafeleri artırmaya çalışan mevzuat da var. Mühendisler, sırayla, ağırlığı Federal Köprü Formülü'ne (kaynak) uyacak şekilde yaymak için römorkları daha uzun yaptılar. Lastik aşınmasını azaltmak ve makul bir şekilde dönüş yapmayı mümkün kılmak için, birden fazla pivot noktasına sahip römorklar benimsendi.
Süspansiyonun birincil görevi direksiyonu yolda tutmaktır. Tekerleklerin neden olduğu sürtünmenin fren yapmak veya viraj almak için yeterli olduğundan emin olmak için tekerleği etkili bir şekilde yere itmektir. Ayrıca yoldaki tümseklerden, çukurlardan, engebeli yollardan veya yandan esen rüzgarın neden olduğu beklenmedik ağırlık kaymalarından kaynaklanan darbelerin enerjisini emmek için de mevcuttur. Süspansiyon sistemi inanılmaz derecede dayanıklı olmalıdır, her aks, her bir tekerlek üzerindeki yükü ayrı ayrı üstlenen ve çevreden enerji emen dinamik bir sistem olarak çalışan kendi süspansiyon sistemine sahiptir. Kargo taşımacılığında kullanılan çeşitli süspansiyon türleri vardır, ancak bu gelecekte kendi başına bir konuyu hak ediyor olabilir.
Frenler tartışmasız bir aracın en kritik parçasıdır. Yoldaki diğer kişilerin güvenliği açısından ya da yükün güvenliği açısından, hepimiz onların amaçlandığı gibi çalışmasını isteriz. Araçta birden fazla aks bulunduğundan, her aksın kendi fren sistemine sahip olması gerekir.
Şimdiye kadar karşılaştığımız en karmaşık sorun, yeni treylerlerin birden fazla aksı ve ekseni boyunca ağırlık dağılımıydı. Yeni treylerlerde çalışabilmesi ve eski treylerlerin olumsuz etkilenmeyeceğinden emin olmak için ağırlık dağıtım algoritmaları üzerinde yeniden çalışmak zorunda kaldık. Süspansiyon simülasyon kodunun sayısal kararlılığı ile olan sürekli savaşımız henüz bitmedi.
Şimdiye kadar karşılaştığımız en karmaşık sorun, yeni treylerlerin birden fazla aksı ve ekseni boyunca ağırlık dağılımıydı. Yeni treylerlerde çalışabilmesi ve eski treylerlerin olumsuz etkilenmeyeceğinden emin olmak için ağırlık dağıtım algoritmaları üzerinde yeniden çalışmak zorunda kaldık. Süspansiyon simülasyon kodunun sayısal kararlılığı ile olan sürekli savaşımız henüz bitmedi.
Test ve ayarlama sırasında, özellikle geri vitesi ve geri direksiyonu (yeniden) öğrenmek zorunda kaldığımızda, bazıları oldukça komik olan birçok sorunla karşılaştık. Hata ayıklarken çok eğlendik. Genel anlamda, her şey fragmanın davranışının oyuncunun girdisiyle doğru şekilde çalışıyor gibi görünmesini sağlamakla ilgiliydi. Bu, özellikle ETS2 için yönlendirilebilir treylerler söz konusu olduğunda bizim için en büyük zorluk oldu. Onlar üzerinde çalışmaktan kesinlikle son derece keyif aldık. Sonunda kararlılığımız, cesaretimiz ve bağlılığımız galip geldi ve deneyimimizi ve yorulmak bilmeyen çabamızın nihai ürününü hepinizle paylaşmak bizim için çok gurur verici bir andı!
İlgili makaleler:
ETS2: Heavy Cargo Pack DLC'si burada!, ATS için Heavy Cargo Pack DLC'si çıktı!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder